Monday, April 2, 2012

Kaktusku berbunga!!!!!!!!!!!

Okey, ini sangat-sangat mengujakan, ok!
Kaktus itu mama beli pada tahun 2004, masa ke Cameron Highland bersama kawan-kawan.
Waktu tu saiznya cuma sebesar lebih kecil dari tapak tangan (sure korang boleh bayangkan kaktus dalam pasu kecil2 tu kan?)
Masa mama nak pindah ke Johor pada 2008, kaktus itu hampir setinggi mama, tapi dikerat oleh Mr Papa supaya tidak tumbang akibat terlalu tinggi.
Dan hari Jumaat lepas , waktu balik kerja, pertama kali mama nampak kaktus tu berbunga...
So excited! (hahaha..org tak penah tanam pokok bunga gitulah kekdahnya...kaktus berbunga pun kecoh!)..
Opss...sebenarnya tajuk atas tu salah, bukan berbunga, tp berputik....

Baru berputik, belum kembang lagi..

Nanti kalau jadi kembangnya mekar, mama upload lagi..harap2 tak layu sebelum berkembang la...


4 comments:

~najwa~ said...

bestnya, nampak putik pun dah cantik ;)

Mixed-family in da house.... said...

eh kalau saya pon excited....jarang tgk kaktus berbunga macam ni......berbunga ikut tepi lengan ek....

Ucu Faridah said...

teruja2...x pernah tengok lagi bunga kektus mcm ni..

Mama2Q said...

Najwa, dinie dan Ucu faridah...best kan...memang excited sgt ni...tak sabar tunggu dia kembang....