Sunday, April 22, 2012

Hujan Batu di Laman Kami...SUBHANALLAH!

As-salam..

Ini suatu sejarah yang mesti diabadikan dalam diari mama ini.
Pertama kali seumur hidup mama, hari ni mama tengok hujan batu..
22/4/2012 @ 510 petang, hujan batu turun mencurah2 di laman rumah kami.

Hujan lebat bermula lebih awal, diselangi guruh berdentam dentum dan kilat sabung menyabung.
Dalam ketakutan, kakak memeluk mama dengan erat.
Dan mama peluk kedua2 Qai dengan mulut tak henti berdoa.
Hinggalah tiba-tiba mama terdengar bunyi bising di atas bumbung porch.
Dan Owh!! Sungguh tak disangka mama akan berpeluang menyaksikan fenomena ini.

Sempat mama abadikan gambar hujan batu tersebut. Gambar-gambar awal diambil dari dalam rumah dengan kuasa kamera  berganda2, so kualiti tak berapa bagus (sebab hujan lebat dan kilat, mama tak berani keluar) , dan hanya selepas 7 minit kemudian, bila hujan mulai reda, mama keluar dan snap beberapa keping picture ais batu yang mulai hancur dan mengecil..

Hujan batu di laman kami...sesuatu yang tak pernah tersangka


Imagine if ketul2 ais hujan batu ini adalah emas, kan best!

Boleh percaya tak mama kutip ais ketul ni dan makan? hehehe




17 comments:

Alin Marlini said...

subhanaAlah..tak penah lihat seumur hidup

Marya Yusof said...

As salam mama,

Masya'Allah! Subhanallah! Ntah mengapa airmata sy mengalir baca coretan ni... Bertuah sungguh mama! Bukan semua org berpeluang melihat fenomena ni... Sedap ke rsnye ??? Baru Marya nak tanya... :)

LYAfrina said...

owhh... lya x pnh tgk hujan batu ni..jd betul2 real.. subhanallah.... msti ada hikmah disebaliknya..bertuah sbb blh tgk dpn mata

cik ungu said...

serius ke hujan sebelum tu?

ke jiran akak baling benda tu kat laman rumah?

maknanya masa hujan tu tak menyebabkan cermin kereta pecah ke?ade?

Syira Qahira said...

salam

besarNya ciptaanNYa, tidak pernah lihat lg depan mata sendiri..

Mama2Q said...

Marya..hehe..rasanya macam ais ketul jer ...

Mama2Q said...

cik ungu...hujan lebat la...mana ade jiran baling batu plak, diaorg pun pulun kutip..hehe

Mama2Q said...

shira ..marya..alhamdulillah berpeluang tgk benda ni..tak tau apa hikmah di sebaliknya, tp memnag menakjubkan..

DrSinga said...

apesal tak diri dalam hujan tu!!!!!!

pensil magik @ sayang disayang said...

As sAlam Mama2Q,
lama tak jenguk blog ..:)

masa saya kecik2 duu di kampung pernah eperience hujan batu ni 2-3 kali jugak. Mak amik dan bagi saya makan hahaha...katanya amik berkat sebab bukan selalu..

Mama2Q buat gitu tak ? hhih. Apa pun benda ni bukan selalu kan. Seronok bila dapat tengok..

Semoga your Qs sihat selalu.

Fai Shaklee said...

subhanallah!! terasa sungguh keagunga Allah. untung akak dpt tgk hujan batu ni depan mata... meremang bulu roma fai kak...

Mama2Q said...

drSinga...nak diri dalam hujan? huhu...takut la...nak buka kmera pun takut masa tu...takut kena kilat pun ada...

Mama2Q said...

Pensil Magik...hehe tu la saya cakap saya makan 3 ketul..tp utk anak2lupa plak...kelam kabut time tu

Mama2Q said...

Fai..Fai pasir gudang kan...ha tak de ke hujan ni umah fai ari tu..

Mama2Q said...

Lyafrina..tu la...bertua sgt...alhamdulillah

gadisBunga said...

subhanallah....subhanallah....subhanallah.....

walau menakutkan tapi best jugak ni dapat tgk ketul2 hujan batu di entry member blog sendiri!

Mama2Q said...

Gb, masa tgk tu memang takut dan terkujat, tp lepas tu bila diingat balik, sebenarnya ia satu memori indah seumur hidup...