Tuesday, July 10, 2012

Kaktus mama berbunga lagi!

Ingat tak dulu mama pernah tunjuk putik kaktus di entry INI
Apa yang mama lupa nak bagitau waktu tu adalah, putik tersebut sebenarnya layu sebelum sempat ia berkembang. Atau mungkinkah ia berkembang tanpa mama sedari hingga akhirnya apa yg mama nampak hanyalah kuntuman yang layu.


Jumaat lepas, sekali lagi kaktus mama mengeluarkan putiknya. Kali ni, hari2 mama belai ia, dan mama berbicara dengannya. 
Dengan harapan ia akan terus berkembang.
Haha..saiko tak cakap dengan bunga?? Kalau dengan Gadis Bunga ok la kan? Hehe



Petang jumaat 6/7/2012 @ 5.30pm

Pagi Sabtu, 7/7/2012 @ 7.00am

Sabtu 7.00am-kembang mekar, tak wangi tapi!

Sabtu, jam 9.30am--sudah mula menguncupkan diri..huhu...sedih...sekejap benar masa dikau mekar wahai bunga!








Petang Sabtu, mula kuncup seperti asal....dan hari ni, Selasa, mula berubah warna tanda akan layu dan akan gugur....
Mama tak sangka mekar bunga kaktus ni hanya sehari...

12 comments:

sayadankamerasaya said...

lepas ni boleh cuba tanam kektus dragon fruit tu..
boleh gak makan buah nya

Mixed-family in da house.... said...

Subhanallah..amazing lah mama...

mungkin sebab itu ramai org tak tahu yg kaktus boleh berbunga? sebab sebentar shj mekarnya?

Mama2Q said...

Kak singa...kaktus draon fruit..hehe gud idea...bleh gak cuba ni...

Dinie.. Erm..mungkin juga kan..tp kaktus ikut jenis jugak kan, ada yg memang kerap berbunga, mcm kat cameron tu tgk byk juga yg berbunga, cuma yg jenis ni jarang sikit kan

gadisBunga™ said...

cantikkkk bunga dia!

dan cantikkkkk gambo! ;D

gadisBunga™ said...

jap. saya dah komen ke belum eh?

Mama2Q said...

GB
Cantik kan bunganya..

Gambo cantik eh? takde edit2 tau...ori from the lumix...

hehe...lupa eh komen tu..

eynda said...

Cantikkkk.... :-)

LidiaSuraya said...

nasib laa sempat amik gambar kan ?
salam kenal
i singgah n follow kamu yer

Mama2Q said...

eynda..hai..tq sudi singgah teratak buruk saya!

Mama2Q said...

Lidia Suraya...
salam kenal...Tq sudi dtg...nanti kite gi umah awak...

Outbound di malang said...

salam kenal ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya!

Arham Md Ali said...

Cantik gambar yg diambil tu :)