Monday, February 28, 2011

Benarkah begitu?

Hari khamis lepas tengok satu drama melayu, ceta sepasang suami isteri yang isterinya tengah pregnant. Makcik jiran sebelah rumah datang melawat, antara pesannya kepada si suami:
" Jagalah isteri ni baik2, dia mengandung ni, orang kata kalau suami jaga si isteri dengan baik, anak tu akan lebih sayangkan ayahnya nanti"

Tertarik dengan ayat tu, betul ke camtu?
So kalau si anak tu langsung tak nak dengan ayahnya, menangis bila diambil ayahnya, nak dengan mak jer, adakah maksudnya si ayah telah tidak menjaga ibunya dengan baik dulu?

Dan bila melihat qaisara, dia memang rapat dengan papa, manja dengan papa, dan boleh dijaga papa ketika mama tiada, adakah itu bermaksud papanya telah menjaga mama dengan sangat baik sekali dulu...?

Sekalung terima kasih buat papamu Qaisara...:)...Boleh ler mama pregnant lagi...suka tau, leh manja2...........heheh....

2 comments:

ernizz said...

sy pun tgk cite tu..best!!tp ape yg 'makcik jiran' tu ckp, no komen!..;-)

Mama2Q said...

hehe....itu orang tua2 ckp....org tua yg ikut skrip...