Sunday, June 30, 2013

Jatuh Motor

Assalamualaikum.

Tadi petang, jiran sebelah rumah ajak ke kenduri rumahnya esok. Dan minta tolong papa panggilkan orang surau serta jiran2 sebelah.

So papa pun dengan moto kapcainya, bergerak dari satu rumah ke satu rumah. Since Qaisara merengek nak ikut, papa angkut sekali. Adik lak melalak2 kat rumah dengan mama...sampai terbantut la hasrat mama nak memasak.

Dalam setengah jam, tetiba papa balik dengan muka kesakitan. Jatuh motor katanya. Ya Allah...

Rupanya ada anjing yang sedang dibuat main dek anak jiran di lorong depan, tetiba jer meluncur laju melintas di depan motor papa, lantas dilanggar papa, maka jatuh tergolek dogg lah dua beranak tu....

Papa sustained few abrasions kat lengan kiri, jari, dan ankle. Manakala left ankle plak terseliuh, bengkak serta merta.

 Nasib baik Qaisara takde apa-apa, sebab kakak jatuh kat atas badan papa. dan alhamdulillah juga si Qaid Mukhlis tak mengikut tadi....

Marah betul papa pada bebudak tu, siap bagitau nak jumpa mak bapanya....hihi....

Haisshhh...bahaya tul kan ...Tapi malang memang tak berbau....

Apapun, ucapkan lah alhamdulillah, kerana walau kita tersepak batu kecil sekali pun, itu tandanya Allah sayangkan kita dan mahu menghapus dosa-dosa kita.

Lepas maghrib, anak jiran tersebut datang meminta maaf bagi pihak parentsnya yang berada di Kulai. dan membayar sedikit pampasan (leh ke sebut pampasan), disebabkan motor papa yang mengalami sedikit kerosakan dan kesaitan yang dialami papa.
(takut diadukan ke majlis agaknya,that's why pampasan tersebut diberi?)

Gambar : esok mama tempek yer...insyaAllah.







1 comment:

cik hani said...

Ya Allah...dugaan..
Nasib baik qaisara x apa2..papanya la yg teruk sikit ye..
Semoga cpt sembuh papanya..dan qaisara x trauma .