Wednesday, February 22, 2012

Tokek untuk dijual...

Salam.
Korang pernah dengar tentang tokek atau cicak tokek . Dengar2 khabar kalau dapat jual ni leh jadi jutawan ni...hahaha...
Mama tak tau lah betul ke tidak...tapi di kalangan pencari tokek, ia sangat glamer.
Taktau habitat sebenar binatang ini, mama malas nak google...tapi katanya susah nak dapat. Kalau dah dapat pun ada kriteria yang dicari orang...kepala besar lah, perut jangan buncit lah...mcm2....

Ni ha...saper2 ada nak beli tokek meh sini mama nak tunjukkan kat mana nak dapat.
Sebelum nak bagitau tempat rahsia ni, meh kita tengok pic dulu kay...

Tokek jenis bintik oren ini yang dicari orang....


Cicak bermata katak

2 ekor ni mama tak ingat nama dia



Heheh...minta maaf yer kawan-kawan sekalian....semua pic ni mama ambil di Taman Rama-Rama Melaka tempoh hari...sila jgn cari tokek untuk dibeli di sana yer...diaorang dah pagar elok-elok, tak jual punyer... kikiki...

3 comments:

Ladysirna FA said...

Haha..ingatkan jumpa kat rumah hang td;)

Mama2Q said...

haha...ladysirna..kalu jumpa sure saya tangkap jual...jadi jutawan U!

MaryaYusof said...

Salam Mama2Q,

Saya penggeli dgn cicak, pernah cicak masuk dlm kain tinggal ekor je... errk..nak cerita pun dah geli...

Terima kasih kerana ambil berat kami di sini... xoxo :)

Di Lima, Peru ni jgn tak percaya, hujan boleh dikatakan tak wujud... kalau ade pun sikit sgt...cinonet! Tapi kuasa Allah kite pun tak boleh nak jangka... Yg banjir tu di Arequipa, Peru... Alhamdullillah kami semua baik2 shj :) Tq dear :)