Tuesday, February 14, 2012

Kakak yang baik, guru yang rajin

mari kita baca buku dikk....
jom kita nyanyi ikut lagu ni...

jom kita buat rumah


Mama nak ucapkan terima kasih buat kakak sebab selalu tolong mama jaga adik.
Terutama time mama nak mandi dan solat.
Kakak akan buka laptop dan tunjukkan adik video2 diaorang sejak kecil utk tarik perhatian adik, supaya adik tak cari mama dan nangis bila tengok mama takde.
Kadang2 kakak akan bacakan adik buku2 binatang dan buah-buahan.
Kadang2 sama2 sepahkan mainan...
Lekalah adik sekejap, dan bolehlah mama lari buat kerja.
Ini pengurusan anak2 ketika suami tiada di rumah yer puan2..:))





4 comments:

Jiejah @ Iza said...

bagus kakak ,adik pun ralit.
kalau adeel dia punya hidung giler sensetif kot ,mummy gerak sket pun dia leh bau hahaha
sudahnya angkut sekali gi mandi ,gi masak , gi yak kekeke

gadisBunga said...

alalaaa...teringat saya dgn adik saya masa zaman kecik berdua dulu, sebelum mak saya bersalin lagi 5 kali! (tapi 3 org meninggal selepas lahir...)

Mama2Q said...

hehe jiejah..mandi tu penah gak saya bawak, tp yak dan masak tu tak pernah la...mesti adeel ckp busyuk la mama dia ni..ekeke

Mama2Q said...

owh Gb anak sulung yer..patut la perahsia..hehe...byk yer adik beradik meninggal, kesian mak, mesti dia sedih time tu kan