Tuesday, May 22, 2012

Oh Bangau!

Peristiwa: semalam sewaktu mengambil angin malam di laman, mencerap bintang dan awan ....
Ternampak seekor kucing sedang mencari2 sesuatu di celahan rumput.

Kakak: Mama, kucing tu nak wat apa tu
Mama: Ntah, dia nak B.O (poo poo) agaknya.
Kakak: Oooo..kenape dia nak B.O ma?
Mama: Dia sakit perut la tu agaknya
Kakak: Ooo...kenape dia sakit perut ma?
Mama: Dia makan nasi mentah kot...
Kakak: Oooo..kenape dia makan nasi mentah ma?
Mama: Kayu api basah
Kakak: Kenape kayu api basah ma?
Mama: Basah kena hujan
Kakak: Oooo ....kenape kena hujan ma?
Mama: Katak panggil hujan
Kakak: Kenape  katak panggil hujan ma?
Mama: Habis tu ular nak makan dia
Kakak: Kenape ular nak makan dia ma?
Mama: Memang makanan dia la.
Kakak: kenape memang makanan dia ma?

Mama: (Alah kakak ni...mama dah tak tahu la...lagu tu ajar sampai situ jer!) Apa nak jawab lagi nih?
Last2 : Jom kita masuk rumah la sayang!






2Q CINTA HATI MAMA

9 comments:

LYAfrina said...

oo..so sweet la..

sama la mcm asya.. tnya soklan berantai mcm ni..smpai ke satu tahap..aduyai..dh letih memikirkan jawapannya...

DrSinga said...

tambak lah satu lagi Q !!

:)

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum mama2Q..

hehehe...kena cipta sendiri sambungan lagu tu nampaknya utk generasi anak2 kita lak. Zaman skrg ni budak2 mmg kuat bertanya sampai dah tak de idea nak menjawabnya..
Eh! kakak nampak tembamlah..besar dah anak mama..

Ooooo..kul 2 pagi gi intai2 rumah cyber Naz eh. Nx time amik le gambar kek yg dibuat..boleh tgk..heheh

Mama2Q said...

LYA, budak2 pandai kan skrg ni, suka tnya soklan berantai.kita dulu camne agaknya...huhu

Mama2Q said...

LYA, budak2 pandai kan skrg ni, suka tnya soklan berantai.kita dulu camne agaknya...huhu

Mama2Q said...

DrSinga..insyaAllah...kalau ada rezki nak jugak sorg Q lagi...heheh

Mama2Q said...

Naz..kakak memang agak tembam skrg ni, makan 4 kali nasi...huhu...

Nanti cuti sekolah insyaAllah nak try lagi sekali kek tu...nanti saya amik pic yer

gadisbunga said...

hihih. tetibe jadi lirik lagu rakyat. kihkihkih!

awak beli GX1 eh? teruja niii kite nak tgk! plishhh... :D

Mama2Q said...

hehe..Gb nak tgk gambo kamera ke hasil fotonya?