Monday, March 26, 2012

Pemangkin (Versi Kedah)

Hehe...ni nak tunjuk kat najwa pemangkin orang kedah yang saya janji nak tunjuk hari tu...
Ala-ala budu gak, tp lebih sedap kot....ahaha.
(okey, ada bias di situ...saya bukan org kelantan sebab tu saya kata yang ini lebih sedap)

Taraa..........

Ikan PEKASAM.....digoreng dgn cili dan bawang...sedapnya hingga kecur air liur......slurp....(sorry presentation tak menarik)



p/s: Sesapa nak beli, ada banyak jual kat Pekan Rabu, tapi yang ini mak buat sendiri, laaagi sodappp......

8 comments:

~najwa~ said...

inipun salah satu pemngkin selera saya juga, sebab saya org banjar - makan wadik (ikan pekasam). Tapi pekasam kat belah utara ni saya cuba, ikannya agak hancur sikit bila digoreng.


dalam pantang pun saya makan pekasam dengan nasi panas ;)

Jiejah @ Iza said...

pekasam ? i luv it . leh mkn 3pinggan tanpa sedar hahaha

Mama2Q said...

haha..najwa..berani tuuu..makan dalam pantang, takut naik BP jer...

Yang goreng hancur tu mungkin sbb ikannya dah agak lama sikit, tp still sedap kan...:)

Mama2Q said...

Jiejah pun suka eh...hehe boleh ternak badan dgn ikan pekasam la kan

cik ungu said...

mngaku je lah akak dah tergoreng sampai hangus kan..


presentation tak menarik konon.....


*lari...~

Mama2Q said...

itu bukan hangus la namanya, itu namanya kecoklat-coklatan warnanya, tu ajer...:P

MaryaYusof said...

As salam mama2Q,

Pekasam! My Fav. ni! Org kedah mmg suka buat pekasam kan... org n9 suka mkn...hehehe :)

Mama2Q said...

salam marya..wah tak sangka org Peru pun suka makan...dok sana mesti rindu pekasam kan