Saturday, December 8, 2012

Bila masa pulak mama berhutang kat UNIFI nih?

Salam semua.
Semalam,tetiba dapat satu call dari nombor 0301.
Nombor pelik tu,mama angkat...dengar suara sorang pom cina yang telah direkodkan.
Bunyinya lebih kurang gini:

'PESANAN DARI TELEKOM MALAYSIA, ANDA MEMPUNYAI BILTERTUNGGAK UNIFI SEBANYAK RM3800. SILA  menJELASKAN SEBELUM...?.HARIBULAN SEBELUM  PERKHIDMATAN TERJEJAS..."

Bahasanya macam cina pasar cuba cakap melayu,penuh dgn salah nahu dan tatabahasa....mcm suspicious sgt , takkan la telekom hantar mesej berekod mcm tu...Biasa kan guna BI atau kalau BM pun  bukan macam bahasa pasar.

Dah la tu,mama ni tak pernah ada akaun UNIFI.....
Ntah apa2 la , malas nak layan....malas nak fikir....

BTW,kami nak balik kampung sekejap lagi nanti,insyaAllah...doakan perjalanan kami selamat pergi dan balik ya...amin....

p/s- Malam ni sekali lagi kaktus mama berbunga...kembangnya cuma satu malam....macam bunga bakawali la pulak kan

2 comments:

gadisBunga™ said...

scam le tuuu...hihihi~

Marya Yusof said...

As salam Nuryn,

Ada bau tak bunga cactus tu? Marya tak pernah terfikir nak cium bunga nye & mmg hobi suka cium bau munga...hikhikhik...

Marya pernah dpt msg from TNB kononnya... byran tertunggak RM2800.... hehehe rumah pun hubby punya mcmana leh ade bil api tertunggak... call TNB minta kepastian... sah2 bukan saya punya :)