Thursday, September 15, 2011

Malunya mama semalam!

Nak ceta pengalaman memalukan semalam...huhu...
Mama pegi kedai, nak beli lauk2 dan sayur2....
Malas nak jinjit handbag...cuma bawak dlm tgn duit RM100...
Beli kat kedai pertama (segala macam ikan, ayam, sotong dan udang ) - RM53 hengget...
Then pegi minimarket sebelah dia, beli lain2 barang kering, susu kakak, sedikit sayur dan air vitagen kegemaran anak papa...
Dengan selamba amik macam2 barang, tak sedar diri...
Last2 dekat cashier kira punya kira..nah...amekaw!! RM 59.80!!!
Mana nak cukup, dalam tangan ada RM46 ajer....
Suruh cashier tolak satu barang, tak cukup juga..
Tolak lagi satu barang, tak cukup juga....
Last2 buang 5 barang, baru cukup duit nak bayo...huhu
Malu tak kalau U alls?
Malu kan..cashier tu dgn muka yang sgt memahami senyum jer...

**moral f the story: Lain kali bawak duit rm400-500 walaupun cuma nak gi pasar....haha....





3 comments:

AI said...

- haha...jgn dibuat lagi camtu...biar bwk lebih hehe

~najwa~ said...

skrg ni rm50 dah macam air..... amik 5 barang dah 50hengget~ huu

MamaAiman said...

tula kan..skarang ni harga macam dah tak macam dulu..beli 5barang pun dah hampir rm100, sampai kadang2 taksedar duit mengalir kat mana..