Tuesday, August 23, 2011

Persiapan nak raya, ala kadar jer.......


Persiapan raya kami....
Tidaklah sehebat orang lain..
Tidak beria2
Tiada sofa baru
Tiada langsir baru
Tiada kereta baru
Tiada kasut baru (kecuali adik)

Untuk Kakak
2 helai baju kurung
Sehelai gaun kembang
2 tshirt
3 seluar panjang

Untuk Adik
Sepasang kasut comel
3 pasang kasual
Sehelai baju melayu hijau yang sah2 memang tak boleh pakai
Sebab besar gedabak utk adik yang comel
(takpe..simpan utk tahun depan, insyaAllah )

Untuk papa
2 pasang baju melayu hijau
2 helai tshirt cap buaya

Untuk mama
2 pasang kurung hijau,
2 pasang kurung moden purple
1 pasang kurung moden biru
2 helai tudung

Hehe..nampaknya untuk mereka yang bergelar perempuan (mama dan kakak la tu)...attire nya terlebih suda....
Untuk sang lelaki (papa dan Adik)..sederhana2 saja ya! Jgn marah....

**psttt....mama punya baju raya cuma 2 pasang actually...yang lain2 tu baju yang Mr Papa beli masa birthday mama haritu...lum pakai lagi...kita baju baru gak la kan..hihi....**
 
Oh yer..kuih raya ...bila nak gi beli nih.....mama beli kuih siap, tunjuk2 jer....takdenya nak membako2 bagai.... (yang sebenarnya idak pandey....heheh)

Duit raya...pun jangan dilupa....balik kg nanti byk yang menadah tgn confirm dah.....



3 comments:

mamaqaireen said...

dilla pun biasa2 je..entah lah, raya skrg tak semeriah dulu lah..mungkin juga sbb kedua ibubapa ku telah tiada..tambahan pula arwah mama dilla meniggal semasa 14syawal 2006. so hari raya mmg hari yg bnyk kenangan yg tak berapa bestlah..

nasib ada qaireen, so bersemangatlah sikit nk b'raya..sampai 8pasang baju dia dilla beli, ya Allah!!anak sorang boleh lah.....heheeeee

maknye 2pasang je..pakailah baju lama yg elok n jarang pakai tu.. ^_^

mawar merah said...

ala kadar yg hebat jugak tu..smga gembira di hari raya..slmt hari raya..

~najwa~ said...

mama punya 5 pasang... haha..


xpe, baju kurung sgt praktikal utk lanyak gi kerja ;)