Sunday, January 20, 2013

Hujan oh Hujan

As-salam...
hujan oh hujan
kenapa engkau turun..
macam mana aku tak turun, katak panggil aku....

Haha...tak relevan kan, mana datang ntah kaitan katak dengan hujan....
Yang pasti, dah lama mama tak dengar bunyi katak bersahutan ...
Kalau kat kampung ni dah tentu bersambung2 lagu ong ong kedek kedek kedek....

Start dari hari Jumaat, Johor dilanda hujan berterusan....setakat ini dah lebih dari 1000 orang dipindahkan...(Bilangan sebenar mama tak sure, dengar gitu2 jer dari buletin semalam)

Alhamdulillah kawasan tempat tinggal kami sekarang ni bukan kawasan banjir...InsyaAllah, dan harapnya tiadalah banjir besar melanda....

Setakat 2 hari ni berkurung ajelah dalam rumah...sejuk2 gedi ni tak kose nak kuar rumah, kan....

Apapun.Alhamdulillah untuk rezki yang diturunkan NYA...

p/s:  Qaisara dari semalam demam, tapi alhamdulillah response dengan PCM, dan hari ni nampaknya bertambah baik....Alhamdulilah.....Harap2 esok baik yer nak,kalau tak, cekgu tak kasi masuk sekolah kalau demam...takut jangkitkan budak2 lain....




1 comment:

Wak Gelas™ said...

tulaa, masai asek hujan jeer, jgn banjir sudahh kan mak doc., uHuuu