Friday, August 24, 2012

Malang memang tidak berbau



Kejadian ini berlaku di depan mata kami.
Tengah sedap2 makan kuih raya di rumah keluarga mertua abang mama, kami terdengar satu bunyi heretan brek yang kuat diikuti satu dentuman....
Apa lagi, berlari kami ke luar rumah untuk memeriksa apa yang terjadi....


Berbaju hitam adalah abang mama yang pertama sampai dan terjun ke dalam parit utk membantu menarik keluar mangsa....Alhamdulillah tiada nyawa yang melayang, cuma sedikit luka2 di dahi....Yang berbaju oren adalah pemandu yang cuma terlelap sesaat.....




*
*
*
*
*

Innalillahi wa inna ilaihi raajiun.....
 
Sesaat yang membawa duka....

Bila Allah kata jadi, maka jadilah ia.....

Tak kira kereta besar atau kecil, tak kira kukuh atau ringan kereta itu....

Tak kira di darat, di laut mahupun di udara...

Bila kematian akan menjemput, bila musibah akan melanda.....semuanya di dalam genggamanNYA

Sesungguhnya kita tiada daya melainkan dengan pertolonganNYA jua....

4 comments:

~najwa~ said...

Nasib baik xde kehilangan nyawa....

Lelap sesaat je kan....tula risau betul klau husband drive terlelap.

Mama2Q said...

najwa...saya kena jadi tukang picit dan urut kepala, tengkuk dan bahu...takut2 dia ngantuk...tp adakalanya (dan selalunya saya mesti terlelap punya...) huhu

gadisBunga™ said...

terlelap!

saya selalu terlelap, tapi sekarang ni kalau ngantuk saya akan terus cari r&r utk tido...zzzz

yanggg...org sekampung nak melawat kawasan ni...mohle mintak no tepon. email kat zie_143@yahoo.com eh... ;D

Mama2Q said...

Salam Gb...eh saya dah emel sblm raya hari tu, tak dapat eh..nanti saya emel balik eh