Wednesday, January 11, 2012

Nasi kuali

Salam..
Saper pernah makan nasi dalam kuali?
Haha....mama pun tak pernah....
Tapi tadi ada sorang kawan order nasi goreng, dihidangnya sekali dengan kuali...hehe...canggih sungguh cara org nak tarik pelanggan...
Dulu glamer makan dalam pasu tanah liat (claypot)
Sekarang dalam kuali pun ada rupanya.........nasib baik kuali kecik jer, sebesar pinggan kecil..kalau dalam kuali beso..ha amekaw!...kikiki....
Rasa nasi goreng tu?? Terlupa lak nak tanya Dr Maryem tadi sodap ka tak sodap....tapi rasanya mcm biasa2 jer kot...sbb tak habis licin sangat pun....

Ni la rupa nasik kuali or wok tu...



3 comments:

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum Mama2Q..
Lama tak datang sini. Anak2 sihat?
Ermm.. Naz pernah makan nasi dlm wok cam ni di kedai kopitiam.. Sedap gak.. Mula2 dia hidang tu terperanjat gak tgk nak kena makan dlm kuali..hahaha.. Kalau nenek2 kita di kampung dihidangkan cam ni, mau dia org membebel ni..hehehehe...

Ladysirna FA said...

mak ai...bnyknya portion dia...habiz mkn ke tu

Mama2Q said...

Naz..alhamdulillah budak2 sihat dah, last week si kecik demam selsema sikit. Tu la kan, kalau org tua sure dah bebel gtak kasi makan dalam kuali gini...heheh


Ladysirna, memang banyak...dan tak habis makan pun....huhu