Wednesday, January 18, 2012

Great Grandmultiparity


                                                                          KES 1:
 Wanita Melayu, umur 38 tahun, suri rumah...suami keja biasa2 saja...
Tarikh kahwin 17/7/1990. Sejak itu tak menoleh ke belakang lagi....
Sekarang mengandung kali ke-13. 
Nampaknya lepas ni Kementerian Kesihatan kena sediakan lebih banyak ruang..10 ruang tak cukup ...
Alhamdulillah murah rezeki dia...tak ramai orang boleh buat macam ni....
Anda bagaimana? Sanggup?

KES 2:
Wanita Sabahan, Umur 48 tahun. Masih produktif.
Saya tak ingat gravida berapa.
Mengandung kali ini darah tinggi dah 3 kali masuk ward sebab hypertensive crisis.
Semalam datang lagi, darah mencanak naik lagi....
Bila ditanya, sebabnya tak cukup tido kena jaga cucu yang baru lahir!!!
(Anak perempuannya umur 20 tahun baru bersalin juga beberapa hari lepas)
Anda ? Sanggup?

8 comments:

Ros said...

Salam ziarah...

DrSatriaN said...

Tak sanggup.

~najwa~ said...

This is super great,Hehe.....
Tak jumpa lagi kat Sini so far, maximum pun 11 je.

Mama2Q said...

ros..salam kenal..datang lagi ya..kite ke tempat awak, tp takde tpt follower

DrSatriaN- hehe...isteri yg tanggung, suami pun tak sanggup yer...


najwa...kat sini byk, tak sangka kan bandar maju mcm JB ada lagi mcm ni...

DrSinga said...

* ternganga*
13 !!!!
di zaman ini...?

Mama2Q said...

hahaha...Dr Singa..rasanya ada lagi yang lebih dari ni, tp time tu lupa nak amik gambar...

MaryaYusof said...

:)
Super hebat!

Mama2Q said...

hehe marya, cuba try tiru...ekeke