Sunday, October 30, 2011

Ke Pesta Buku Karangkraf

Semalam kami curi masa tido papa, ajak dia pegi Plaza Angsana JB (patutnya papa tido sebab balik dari keje malam dan malam tu nak keje lagi)..thanx Mr Papa...
Ada pesta buku karangkraf...sesapa yg minat magazine, buku2, dan novel boleh lah pegi..sampai hari ni, Ahad pun ada lagi.
Rupanya pada masa yang sama ada Festival Filem, ada banyak booth dan gerai serta artis yang datang, ada rumah hantu dan roda pusing2 tu...Tapi kami tak pegi situ....kami pegi tempat buku...nampak ilmiah sikit dari filem tu..ekeke...
Mama dok bayangkan nak beli majalah lama yang murah seringgit dua ringgit...tp kebanyakan majalah masih agak baru, so harga dia pun tak lah menjunam sangat...
Cuma beli 2 majalah PA & MA yang mama terlepas beli 2 bulan sudah...dari harga RM6.90 dia jual RM5.00 dan RM5.50.
Lain2 ada banyak majalah budak2, novel pun novel budak2...
Mama cari novel Alaf 21 especially karya Norhayati Berahim takde pulak :(

Tapi takper lah...selamat tak beli banyak..kalau tak Mr Papa mesti bising....majalah lama mama yang berlonggok dalam lemari kat atas tu sibuk je dia nak buang atau suruh letak kat klinik....No way ok!
Semua novel2 tu adalah harta kesayangan...dan semua majalah tu ada la orang nak baca suatu hari nanti....Tak caye tunggu kakak masuk darjah 1 nanti, atau bila dia pandai baca nanti...

Ramai gak orang...


Mr Papa dengan 2 QAI duduk luar jer, tgk orang berkaraoke
Masa lunch...adik makan nasi...

Oh yer...masa jalan2 tu sempat pulak Mr Papa rembat sebiji handphone ...ganti hp dia yg dah nazak tu..nasib baik mama ajak gi Angsana, kalau tak belum berganti lagi hp buruk yg berusia 10 tahun tu....hahaha....




p/s : sedikit update adik...gigi adik dah keluar lagi sebatang, gigi taring atas...pelik pulak susunan gigi adik yang kuar ni....


2 comments:

pensil magik said...

bestnya kan pegi pesta buku.. rasa ke nak borong semua hehehe .. berapa byk beli ?

Mama2Q said...

hehe..beli Pa & Ma je dua ketul...hihi