Thursday, January 6, 2011

Azam 2011, dan tentang KEPERLUAN atau KEINGINAN NAFSU

Dah 6 hari berlalu, dan mama baru nak berazam? Haha...actually bukan azam, tp kemestian yang mesti mama tunaikan sebelum waktu terus menginjak pergi ...

Azam mama :
1) Nak ganti semua puasa2 yang tertinggal..kalau perlu bayar fidyah sekali..Huhu...Ramadhan baru2 ni ingatkan leh puasa genap 30 hari tp sebab warded, mama tinggal gak puasa...tambah2 pastu terbersalin la pulak....
En SUAMI, sila tolong ganti puasa cik ayang kalau cik ayang mati dulu yer...baper hari? sila tengok dalam diari mama... (bukan diari yg ini, tp diari yg betul2 diari...ada lam stor kot..hehe...:)

2) Nak dapo camni.....






Huhu..bilakah impian mama ni akan jadi kenyataan...

Bercakap tentang dapur..pada mama,

Dapur yang kemas - KEPERLUAN
Dapur yang cantik,mewah dan bergaya - KEINGINAN

Baju sekolah 2@3 pasang- KEPERLUAN
Baju sekolah 4/5/6 pasang- PEMBAZIRAN /KEINGINAN/KEMEWAHAN

Baby cot- KEPERLUAN
Hiasan rumah-KEINGINAN/KEMEWAHAN

Baju /tudung -KEPERLUAN
Baju ber labuci/tudung berjemeki - KEINGINAN/KEMEWAHAN

Owh....banyaknya KEINGINAN mama yg melebihi KEPERLUAN... (tak ingat2 diri tu tak bergaji skrg nih...huhu)
En Hubby, silalah dan tolonglah tunaikan KEPERLUAN mama agar dapat mama tunaikan KEINGINAN mama...:)...hehe...peace....

By the way, picture dapor2 kat atas adalah pic KEPERLUAN, bukan KEINGINAN tau sayang....

2 comments:

sekamar rindu said...

salam.....singgah kali pertama, follow ur blog..

***9

dapur yg kemas..suami akan jadi tennag..si isteri pula akan bersemangat untuk masak..

:)

MamaIna said...

Salam MamaQ..
Semua pic kitchen di atas ina suka..ciuma tahun nie azam ku Mengutamakan Yang Utama...hehe