Friday, November 23, 2012

Kalau mama mati macam mana?

Kakak Qaisara marah adik pukul mama. (adik pukul gurau masa main guling2 dgn mama dan kakak)

Katanya:-
Adik,jgn pukul mama sayang.
Kalau mama mati macam mana?
Sape nak wat susu. Sape nak masak nasi. Sape nak suap makan?
Kalau mama mati,mama masuk kubur,ha,mcm mana?
Nanti kalau mama takde,sape nak jaga?

Mama-- dgr ajer,tp sedih kalau betul berlaku,mama x sempat nak ajar dan didik kalian berdua. Kalian akan membesar di tgn org lain,dgn didikan yg lain. Dan akhirnya kalian akan lupakan mama. Tambah2 adik,mungkin bila besar dia tak akan ingat siapa mama dia yg sebenar.

Mode-tetiba emosi. Sob sob :((





posted from Bloggeroid

5 comments:

Fadilah Aziz said...

Qaisara dah mengerti apa tu mati ye, cerdiknya dia...

gadisBunga™ said...

alaa...tetibe saya pun sedih...

Insyaallah kite doakan agar panjang umur utk lihat anak2 membesar...

Mama2Q said...

Fadilah.,sara dah nak masuk 4 thn :)

Lgpun bbysitter penah bwk dia tgk org meninggal,dan dia ada tgk ceta tanah kubur kat oasis tu.

Awak ada blog tak,sy x blh trace la

Mama2Q said...

Gbunga, amin atas doanya. Tq. Moga sempat la bsama suami besarkan diaorg.

eyndayusoff said...

Pandai Qaisara kecik2 dah paham erti kematian... selalu jugak terpikir perkara yg sama...